مقایسه HTC U Play با سامسونگ A12

مقایسه HTC U Play با سامسونگ A12

در زمان مقایسه HTC U Play با سامسونگ A12 همواره باید به تمام مشخصات و امکانات موجود در هر مدل به صورت دقیق توجه کرد تا بتواند انتخاب درستی را انجام داد، این دو مدل گوشی امروزه طرفداران بسیاری را مجذوب خود کرده اند به همین دلیل زمان مقایسه آنها باید به کیفیت و دوربین و حافظه و باتری و بسیاری از مزایا و معایب آنها توجه کرد و آنها را مورد بررسی قرار داد تا بتوان نمونه‌ ای که بیشترین و بهترین امکانات را دارد تهیه کرد. در حالت عادی با مشاهده کوتاه نمی توان گفت که کدام گوشی بهتر است گاه ممکن است امکاناتی که مدل اچ تی سی دارد در مدل آ12 نباشد و گاه ممکن است امکانات آ۱۲ در اچ تی سی نباشد.

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت اولین نکته ای است که افراد هنگام مقایسه HTC U Play با سامسونگ A12 به آن توجه می کنند زیرا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در زمینه طراحی و کیفیت ساخت مدل اچ تی سی باید بگوییم که دارای طراحی مدرن و شیک است و از بدنه فلزی ساخته شده و همواره احساس خوبی در دست می دهد، این امر محبوبیت بالای اچ تی سی را به ارمغان آورده و باعث شده تا افراد با تهیه آن گوشی خاصی را در اختیار داشته باشند که زیبایی چشمگیری دارد و هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

درباره طاعجی و کیفیت ساخت گوشی آ۱۲ باید بگوییم که این گوشی پرطرفدار در بازار ها همواره دارای طراحی مدرن و جذابی می‌باشد که هر سلیقه و نظری را به سمت خود جذب می‌کند. این گوشی از بدنه پلاستیکی ساخته شده اما کیفیت ساخت آن خوب  است و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار دارد و به راحتی دچار شکستگی نمی شود. طراحی بی نظیر این گوشی سبب گشته تا امروزه افراد زیادی آن را خریداری کرده و مورد استفاده قرار بدهند.

صفحه نمایش

درباره صفحه نمایش امر بخواهیم این دو گوشی پر طرفدار را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که اچ تی سی  دارای صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل می باشد، لازم به دور است که صفحه نمایش این گوشی روشن و واضح است و برای تماشای فیلم و بازی مناسب خواهد بود. گوشی سامسونگ A12 نیز دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل است. لازم به ذکر است که صفحه نمایش این گوشی برای تماشای فیلم و بازی مناسب می‌باشد اما در مقایسه با HTC U Play کیفیت پایین تری دارد.

این تفاوت در وضوح و کیفیت تصویر باعث شده تا برخی افراد به سراغ اچ تی سی بروند اما ناگفته نماند که گوشی سامسونگ هم به نوبه خود کیفیت تصویر دارد و می‌ تواند به راحتی نیاز شما را پوشش بدهد. هر دو گوشی دارای صفحه نمایش لمسی هستند، مدل اچ تی سی به دلیل داشتن صفحه نمایش سوپر ال سی دی از کیفیت تصویر بالاتری برخوردار است که در رده خود فوق العاده خواهد بود.

عملکرد

اگر بخواهیم از نظر عملکرد این دو مدل گوشی را با هم مقایسه کنیم باید توضیح بدهیم که گوشی yHTC U Pla دارای پردازنده اسنپدراگون 625، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است. این گوشی عملکرد خوبی برای کارهای روزمره دارد، اما برای بازی های سنگین مناسب نیست به همین دلیل اگر برای کودک خریداری می کنید بدانید که بازی سنگین می تواند به آن آسیب وارد کند و عملکرد آن را کند کرده و یا مختل نماید.

گوشی سامسونگ A12 دارای پردازنده مدیاتک هلیو P35، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است. این گوشی عملکرد خوبی برای کارهای روزمره دارد، اما برای بازی های سنگین مناسب نیست چون حافظه و رم آن برای بازی سنگین طراحی نشده تنها می توان بازی کم حجم و معمولی بر روی آن نصب کرد تا سیستم آن دچار اختلال نگردد.

دوربین

در زمینه مقایسه دوربین گوشی های نام برده باید شرح دهیم که گوشی اچ تی سی دارای دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است قدرت بسیار بالایی در ضبط تصاویر ندارد از این رو دوربین این گوشی تنها برای عکاسی در شرایط نوری خوب مناسب می باشد و در شرایط نوری کم عملکرد خوبی ندارد در نتیجه نمی توان از آن برای عکس برداری به صورت حرفه ای استفاده کرد

گوشی سامسونگ A12 دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است که این کیفیت بالای دوربین را نشان می دهد به همین دلیل دوربین این گوشی برای عکاسی در شرایط نوری خوب و بد مناسب خواهد بود و افراد می توانند با کمک آن تصاویر زیبا و با کیفیتی را ضبط کنند که نسبت به تصاویر اچ تی سی فوق‌العاده دیده می شوند.

باتری

باتری یک مورد مهم در زمان انتخاب گوشی به شمار می رود زیرا باتری خوب می تواند عملکرد بهتری از خود نشان بدهد، گوشی اچ تی سی یو پلی همواره دارای باتری 2560 میلی آمپری می باشد که در صورت استفاده مداوم از گوشی نمی تواند یک روز کامل شارژ نگه دارد اما در صورت استفاده معمولی حدودا یک روز شارژ نگه می دارد که برای افراد عادی گزینه خوبی به شمار می رود.

گوشی آ۱۲ دارای باتری 5000 میلی آمپری می باشد که در زمان استفاده مداوم حداقل یک روز شارژ نگه می دارد و در صورت استفاده معمولی می تواند حدودا 2 روز شارژ نگه دارد بدون این که یک درصد کم کند، این گوشی باتری عالی و بی نظیری دارد که می تواند برای همه افراد مناسب باشد تا کمتر به شارژ کردن گوشی نیاز پیدا کنند.

قیمت

از نظر قیمت اگر بخواهیم مقایسه کنیم گوشی اچ تی سی در بازار قیمت بالاتری دارد اما گوشی سامسونگ آ۱۲ از قیمت کمتری برخوردار است، همان گونه که می دانید قیمت گذاری این دو محصول براساس کیفیت و کارایی و امکانات و برندی که دارند انجام می شود پس نمی توان گفت که گوشی سامسونگ کیفیت پایینی دارد چون این برند شرایط خرید و بودجه مصرف کنندگان را هم در نظر می گیرد.

مزایا و معایب

از نظر مزایا و معایب بدانید که گوشی اچ تی سی طراحی و کیفیت ساخت بهتر، صفحه نمایش بهتر دارد اما قیمت آن بالا است و دوربین و باتری ضعیفی دارد اما گوشی آ۱۲ اگر از نظر کیفیت ساخت و طراحی و صفحه نمایش ضعیف عمل می کند در زمینه دوربین و باتری عملکرد بی نظیری دارد و از همه مهمتر قیمت آن نسبت به اچ تی سی مناسب تر است.

این مقاله توسط گروه تولید محتوای نمایندگی تعمیرات اچ تی سی تهیه شده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیرمجاز میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تعمیرات